آموزشی

نکات خواندن رشته ی روانشناسی

در مطالعه خود فعال باشید

مطالعه صرفاً خواندن کتاب درسی و سایر مطالب کلاس نیست. در عوض، شما باید نقش فعالی در فرآیند یادگیری و حفظ اطلاعات داشته باشید.

بهترین راه برای مطالعه فعال، یادداشت برداری در حین مطالعه است. این یادداشت ها نیازی به یادداشت برداری بیش از حد دقیق ندارند. در واقع، ساده نگه داشتن یادداشت ها و تمرکز بر ایده های کلیدی و جزئیات فراگیر در طولانی مدت به شما کمک بیشتری خواهد کرد، زیرا حافظه بلندمدت ما زمانی بهبود می یابد که بخش های کوچکی از اطلاعات را در یک زمان پردازش کنیم.

همانطور که یادداشت ها را می خوانید و آماده می کنید، هر سوالی را که در طول مسیر پیش می آید بنویسید – چیزهایی که نمی فهمید، چیزهایی که می خواهید بیشتر در مورد آنها بدانید و غیره. این به شما امکان می‌دهد با گسترش مکالمه و پاک کردن هر چیزی که در مورد موضوعات مورد مطالعه مبهم است، شرکت فعالی در کلاس (که همچنین مهم است!) باشید.

یادداشت برداری در حین خواندن نیز ابزار دیگری به شما می دهد که با استفاده از آن می توانید اطلاعاتی که یاد می گیرید را رمزگذاری کنید. عمل خواندن اطلاعات در متن، نوشتن آن ها و مرور یادداشت های شما به انتقال آنچه یاد گرفته اید به حافظه ذخیره سازی بلندمدت کمک خواهد کرد.

آخرین مولفه مطالعه فعال این است که از به خاطر سپردن اصطلاحات یا مفاهیم پررنگ اجتناب کنید. در عوض، به طور انتقادی درباره آنچه می خوانید فکر کنید. بپرس چرا. نحوه ارتباط مفاهیم با یکدیگر را در نظر بگیرید. سعی کنید آنچه را که یاد می گیرید با زندگی واقعی و چیزهایی که قبلاً می دانید و درک می کنید مرتبط کنید. انجام این کار به شما کمک می کند تا اطلاعات را حفظ کنید و بعداً آن را به طور مؤثرتری به خاطر بسپارید.

در کلاس ها هم فعال باشید

کاری که خارج از کلاس انجام می دهید، زمینه ساز بحث های کلاسی و توضیحات عمیق تر مفاهیم توسط استادتان است. حضور فعال در کلاس به تثبیت درک شما از مطالب کمک خواهد کرد.

زمان کلاس زمانی است که شما باید بیشتر کنجکاو باشید. از استاد خود بخواهید در مورد موضوعات یا مفاهیمی که در مطالعه خود کاملاً درک نکرده اید توضیح دهد. نمونه هایی از مفاهیم را درخواست کنید که کمی مبهم هستند.

به همین ترتیب، مهم است که در طول کلاس یک یادداشت نویس فعال باشید. این به این معنی نیست که شما باید هر کلمه ای را که از دهان استادتان بیرون می آید، بنویسید، بلکه باید یک نمای کلی از آنچه مورد بحث قرار گرفت، باشد.

همراه با یادداشت‌های خواندنی‌تان، یادداشت‌های کلاس به تقویت درک شما از اطلاعاتی که مطالعه می‌کنید کمک می‌کند و به شما کمک می‌کند تا تمام آن اطلاعات جدید را برای یادآوری در آینده طبقه‌بندی و سازماندهی کنید.

چگونه روانشناسی را به طور مؤثر مطالعه کنیم: به طور منظم مطالعه کنید

وقتی اطلاعات را در طول زمان جذب می کنیم، بهتر یاد می گیریم. این مستلزم آن است که در هر کلاسی که می گذرانید به طور منظم مطالعه کنید.

در حالی که نیازها و برنامه های درسی هر دانش آموز متفاوت است، داشتن یک زمان مطالعه اختصاصی در هر روز برای دروس روانشناسی شما ایده آل است. این بدان معنا نیست که شما باید هر روز سه ساعت زمان مطالعه برای هر کلاس کنار بگذارید، بلکه بودجه ۲ / ۳ ساعت زمان مطالعه در هفته را برای هر ساعت اعتبار در نظر بگیرید. یعنی اگر کلاس روانشناسی شما سه ساعت اعتبار دارد، شما به ۴ / ۴۶ ساعت زمان مطالعه در هر هفته برای آن درس نیاز دارید.

حتی زمانی که کارها واقعاً شلوغ می‌شوند و شما برای زمان تحت فشار هستید، یافتن چند دقیقه – 10 دقیقه اینجا یا 15 دقیقه در آنجا – برای مرور مطالب مطالعه‌تان کمک زیادی به شما می‌کند تا درک بهتری از مطالب داشته باشید و مطالب را حفظ کنید. اطلاعات بیشتر برای مدت طولانی تر

هر کاری که می کنید، بیش از حد آن را انجام ندهید. اگر می خواهید یک جلسه مطالعه ماراتون داشته باشید، هر ساعت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت کنید. مغز، چشم ها و بدن شما به این زمان نیاز دارد تا کمی بهبود پیدا کند، پس استراحت کنید، به پیاده روی بروید، چیزی برای خوردن و نوشیدن داشته باشید، و برای یک ساعت بعدی مطالعه تغذیه کنید.

همانطور که در مقدمه ذکر شد، روانشناسی یک رشته مطالعاتی گسترده است و هیچ کس نمی تواند همه چیز را در مورد این رشته به خاطر بسپارد. اما با این نکات در مورد نحوه مطالعه روانشناسی در کالج، مطمئناً می توانید توانایی خود را در حفظ اطلاعات بهبود بخشید و خود را برای درک بهتر موضوعات روانشناسی آماده کنید.

در نهایت به خود یادآوری کنید که دوران دانشجویی، مسیری بی انتها است و هر لحظه آن فرصتی برای یادگیری است. هر چقدر که مشتاقانه ‌تر در این مسیر گام بردارید و به حوزه‌ی مورد علاقه ‌تان نزدیک شوید، موفق ‌تر خواهید شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا