آموزشی

بهترین نکات و استراتژی های تافل

نکات و استراتژی های زیادی برای تافل وجود دارد. به همین دلیل است که ما 39 نکته مهم تافل را که باید بدانید را گردآوری کرده ایم. متن انگلیسی برای بیو اینستاگرام

از توصیه های عمومی روز آزمون گرفته تا نکات آمادگی برای هر یک از چهار بخش، استراتژی های تخصصی تافل ما نه تنها به شما کمک می کند تا برای امتحان آماده باشید، بلکه به شما اعتماد به نفس لازم برای کسب نمره بالا در روز آزمون را نیز می دهد. افعال جداشدنی در انگلیسی

نکات کلیدی آمادگی برای تافل

برای شروع، اجازه دهید مهم ترین نکات تافل را که هنگام آماده شدن برای آزمون به آن نیاز دارید، مرور کنیم.

شماره 1: با فرمت تافل آشنا شوید

سورپرایز در تافل چیزی جز سرگرمی است. بنابراین قبل از شرکت در آزمون، سعی کنید با تمام ویژگی های اولیه تافل و سیستم نمره دهی آن آشنا شوید. شما باید بدانید که بخش‌های تافل چیست، این بخش‌ها چگونه چیده شده‌اند، چقدر زمان برای هر بخش خواهید داشت، و چه نوع سوالات و درخواست‌هایی دریافت خواهید کرد.

با درک چگونگی ساختار تافل، دقیقاً می‌دانید که در روز آزمون چه انتظاری دارید و بنابراین می‌توانید مطابق با آن و با اطمینان بیشتر آماده شوید.

شماره 2: یک امتیاز هدف تعیین کنید

برای اطمینان از اینکه بهترین شانس ممکن را برای قبولی در مدارسی که درخواست می دهید خواهید داشت، باید یک نمره تافل تعیین کنید. نمره گل هر نمره کل است که تمام حداقل نمرات تافل مورد نیاز (یا توصیه شده) مدارس شما را برآورده می کند.

شماره 3: به خودتان زمان کافی برای آماده شدن بدهید

قبل از ثبت نام در تافل، زمان کافی را برای آماده شدن برای امتحان و تقویت مهارت های زبان انگلیسی خود اختصاص دهید. معمولاً سه تا شش ماه زمان مطالعه کافی است. با این حال، بازه های زمانی دقیق بسته به توانایی انگلیسی شما و مدت زمانی که می توانید به مطالعه اختصاص دهید متفاوت خواهد بود.

اگر در حال حاضر به زبان انگلیسی نسبتاً مسلط هستید و به سادگی می خواهید بدانید که چگونه برای تافل آماده شوید، احتمالاً به زمان کمتری برای مطالعه برای آزمون نیاز خواهید داشت. در این مورد، بهتر است بر یادگیری فرمت تافل تمرکز کنید و به طور معمول خود را با استفاده از سوالات تمرینی با کیفیت آزمایش کنید.

شماره 4: تاریخ آزمون اولیه را انتخاب کنید

تاریخ آزمون زودهنگام تضمین می کند که نمرات تافل شما به موقع به مدارس شما می رسد. نمرات تافل 13 روز پس از آزمون به صورت خودکار از طریق پست به مدارسی که در هنگام ثبت نام انتخاب کرده اید ارسال می شود.

با این حال، مکان مدرسه شما تعیین می کند که چقدر طول می کشد تا نمرات شما برسد. مدارس مستقر در ایالات متحده معمولاً حدود 20 تا 30 روز پس از تاریخ آزمون نمرات دریافت می کنند، در حالی که مدارس خارج از ایالات متحده معمولاً آنها را 6 تا 8 هفته پس از آزمون دریافت می کنند.

شماره 5: در نظر بگیرید که آیا می خواهید دوباره در آزمون شرکت کنید یا خیر

اگر فکر می کنید ممکن است بخواهید دوباره در تافل (به زودی) شرکت کنید، زمان بیشتری را بین تاریخ آزمون و مهلت درخواست خود اختصاص دهید. به این ترتیب، اگر از نمرات خود ناراضی هستید، زمان زیادی برای مطالعه و شرکت مجدد در آزمون خواهید داشت.

من توصیه می کنم تاریخ آزمون را حداقل شش ماه قبل از مهلت درخواست کالج خود انتخاب کنید. این به شما چند ماه فرصت می دهد تا قبل از شرکت مجدد در امتحان، روی تقویت نقاط ضعف خود کار کنید.

شماره 6: برنامه مطالعه خود را شخصی کنید

همانطور که برای تافل مطالعه می کنید، همیشه روی چیزهایی که نمی دانید تمرکز کنید تا چیزهایی که می دانید. انجام این کار تضمین می کند که زمان بیشتری را صرف بررسی نقاط ضعف خود خواهید کرد و شانس بیشتری برای کسب نمرات بالا در هر چهار بخش تافل خواهید داشت.

شماره 7: از منابع با کیفیت بالا استفاده کنید

اگر از منابع تافل با کیفیت بالا استفاده نکنید، جلسات مطالعه شما به این اندازه موثر نخواهد بود.

تا کنون، بهترین منابع موجود، منابع رسمی هستند (آنهایی که توسط ETS ایجاد شده اند). در اینجا برخی از منابع رسمی برتر در حال حاضر به صورت آنلاین به صورت رایگان در دسترس هستند:

TOEFL iBT Interactive Sampler: این نرم افزار قابل دانلود حاوی یک آزمون تمرینی مختصر است که از نظر محتوا و شکل بسیار شبیه به آزمون تافل واقعی است. شما می‌توانید متن‌های خواندنی، کلیپ‌های صوتی و حتی نمونه پاسخ‌ها را برای بخش‌های Speaking و Writing دریافت کنید.

TOEFL iBT Quick Prep: این مجموعه از چهار فایل پی دی اف، انبوهی از سوالات تمرینی با کیفیت را برای تمام بخش های امتحان و همچنین کلیپ های صوتی در قالب فایل های MP3 (فقط برای جلدهای 3 و 4) ارائه می دهد.

نمونه سوالات تافل iBT: این پی دی اف تقریباً نیمی از آزمون تافل را ارائه می دهد که سؤالات هر چهار بخش را شامل می شود. این شامل بخش های کامل Speaking و Writing است. یک متن ریدینگ با مجموعه سوال. و دو متن Listening با مجموعه سوالات (متاسفانه هیچ کلیپ صوتی وجود ندارد).

شماره 8: دایره لغات خود را بهبود بخشید

برای موفقیت در آزمون تافل، باید دایره لغات انگلیسی بالایی داشته باشید. دانستن کلمات مختلف به شما این امکان را می‌دهد که انگلیسی‌هایی را که می‌خوانید و می‌شنوید راحت‌تر درک کنید و ابزارهایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در گفتار و نوشتار خود را واضح‌تر و مؤثرتر بیان کنید.

شماره 9: یاد بگیرید که سؤالات چند جوابی را تشخیص دهید

هر دو بخش Listening و Reading شامل سوالات چند گزینه ای هستند که بیش از یک پاسخ صحیح دارند. سوالات چند جوابی بسته به سوال 1 تا 3 امتیاز دارند و همیشه به شما می گویند که چند پاسخ باید انتخاب کنید.

در Listening، سوالات چند جوابی هر کدام 1 امتیاز دارند و شبیه به سوالات معمولی چند گزینه ای هستند. برای دریافت اعتبار باید همه پاسخ های صحیح را دریافت کنید.

در Reading دو نوع سوال چند جوابی وجود دارد. نوع اول شبیه به یک سوال معمولی چند گزینه ای به نظر می رسد و 1 امتیاز دارد. مانند Listening بالا، برای دریافت اعتبار باید همه پاسخ ها را درست انتخاب کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا