آموزشی

نحوه خرید آیفون یا گوشی اندرویدی جدید در سال 2022: برترین نکات خرید CNET

از تخفیف در فروش گرفته تا تصمیم گیری در مورد ویژگی هایی که بیشتر به آن نیاز دارید، در اینجا مواردی است که هنگام خرید آیفون یا تلفن اندرویدی جدید در سال 2022 به دنبال آن باشید.

گوشی‌های پرچم‌دار کاملاً جدید مانند iPhone 13 Pro، Pixel 6 Pro جدید Google یا Galaxy S21 Ultra سامسونگ با عملکرد قدرتمند، سیستم‌های دوربین باورنکردنی و مجموعه‌ای از ویژگی‌های مفید عرضه می‌شوند. اما آنها همچنین با قیمت های بالا عرضه می شوند که به این معنی است که آنها بهترین گزینه برای همه نیستند. اما چه به دنبال بهترین گوشی در سال 2022 باشید و چه اگر به دنبال گوشی مقرون به صرفه تری مانند Pixel 5A 5G هستید، خرید می تواند دشوار باشد.

تعداد زیادی انتخاب از طیف عظیمی از تولید کنندگان تلفن، که هر کدام با مشخصات دوربین، اندازه صفحه نمایش، ظرفیت های ذخیره سازی و البته برچسب های قیمت ضمیمه شده اند، به این معنی است که تصمیم گیری در مورد اینکه کدام گوشی برای نیازهای شما مناسب است هرگز گیج کننده نبوده است.

در این مقاله

  • بهترین نکات خرید گوشی
  • عملکرد در مقابل بودجه
  • 4G یا 5G؟
  • عملکرد دوربین
  • عملکرد پردازنده
  • چقدر حافظه نیاز دارید؟

برای کمک به شما برای کاهش برخی از اصطلاحات و کمک به اینکه پولتان دقیقاً به همان چیزی که نیاز دارید برسد، نکات مهم خود را برای خرید تلفن در سال 2022 گردآوری کرده ام.

بهترین نکات خرید گوشی

  • بدانید که بیشتر به چه چیزی اهمیت می دهید: آیا اندازه صفحه نمایش است؟ کیفیت دوربین؟ عمر باتری؟ این به محدود کردن انتخاب های شما کمک می کند. برای مثال، گوشی‌هایی مانند iPhone 13 Pro دارای دوربین‌های باورنکردنی هستند که با کیفیتی که از یک DSLR دریافت می‌کنید رقابت می‌کنند. اگر عکاس هستید، خرج کردن پول در اینجا ایده خوبی است. اگر نه، احتمالاً می توانید یک بسته نرم افزاری برای خود ذخیره کنید.
  • میان رده ها را تخفیف ندهید: ویژگی های پرچمداران سال گذشته همیشه به گوشی های میان رده امسال می رسد. شما می‌توانید با کسری از قیمت، یک تلفن عالی تهیه کنید که تقریباً هر کاری را که یک تلفن درجه یک می‌تواند انجام دهد، انجام می‌دهد. پیکسل 6 پرو گوگل دارای دوربین بزرگنمایی عالی است، اما پیکسل 6 پایه اکثر مشخصات کلیدی یکسانی دارد و قیمت مناسب تری دارد.
  • فروش را بخرید: به دنبال تخفیف های عمیق و معاملات تبلیغاتی در تعطیلات مهم، به ویژه روز پرایم آمازون و جمعه سیاه باشید. و در صورت نیاز به بازگشت سریع یا تعویض، از مهلت خود مطلع شوید.
  • تلفن های سال گذشته: آنها نیز اغلب می توانند بسیار عالی باشند. منتظر عرضه امسال باشید تا گوشی سال گذشته را با قیمت کمتری دریافت کنید، زمانی که فروشگاه‌ها و شرکت‌های مخابراتی ممکن است در تلاش باشند موجودی موجود خود را تخلیه کنند.
  • ابتدا تلفن را در فروشگاه نگه دارید: ممکن است از ظاهر و احساسی که شخصاً ظاهر می شود دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید.
  • بررسی کنید که آیا قبلاً سرمایه گذاری کرده اید: آیا قبلاً تعداد زیادی برنامه آیفون و فیلم های iTunes خریداری کرده اید؟ اگر همچنان می‌خواهید به آیفون دسترسی داشته باشید، از آیفون استفاده کنید. به همین ترتیب، اگر روی برنامه‌های اندرویدی زیادی سرمایه‌گذاری کرده‌اید، می‌خواهید در آن طرف حصار بمانید. در غیر این صورت، تعویض پلت فرم به اندازه کافی ساده است.
  • یک قاب و محافظ صفحه بخرید: از گوشی خود در برابر آسیب های پرهزینه محافظت می کنید و برای زمانی که آماده حرکت هستید، فروش مجدد یا ارزش خرید آن را افزایش می دهید.

عملکرد در مقابل بودجه

به طور کلی، عملکرد با هزینه مطابقت دارد. جدیدترین و بهترین فناوری معمولاً قیمت بالایی دارد. گوشی‌های پرچم‌دار بهترین دوربین‌ها، قوی‌ترین پردازنده‌ها و حتی ممکن است از فناوری‌های پیشرفته مانند نمایشگرهای انعطاف‌پذیر بهره ببرند. قیمت‌های بالا به این معنی است که این تلفن‌ها فقط برای کسانی ارزش دارد که می‌خواهند جدیدترین فناوری را در جیب خود داشته باشند.

با این حال، همه به چنین فناوری برتر نیاز ندارند، یا ممکن است به سادگی مایل نباشند که معمولاً 1000 دلار یا بیشتر را برای دریافت آن هزینه کنند. خوشبختانه، بخش میان رده دنیای تلفن یکی از شدیدترین میدان‌های نبرد برای شرکت‌ها برای رقابت بوده است که در نتیجه گوشی‌های شگفت‌انگیزی تولید می‌شود که به ضررشان نمی‌شود. ویژگی‌هایی مانند شارژ بی‌سیم و دوربین‌هایی با لنزهای متعدد که زمانی در اختیار پرچمداران بودند، اکنون در گوشی‌های میان رده رایج هستند.

حتی تلفن‌های ارزان‌قیمت همچنان کیفیت دوربین مناسب و قدرت کافی را برای شما ارائه می‌کنند تا بتوانید از مرور وب روزانه، واتس‌اپ و اینستاگرام خود لذت ببرید.

4G یا 5G؟

5G جدیدترین استانداردی است که سرعت داده تلفن همراه را در زمانی که خارج از منزل هستید، نوید می دهد. مانند هر فناوری جدید، این فناوری عمدتاً برای دستگاه‌های سطح بالاتر اختصاص یافته است، اما در حال حاضر شروع به کاهش به تلفن‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر کرده است.

پوشش 5G هنوز در همه جا وجود ندارد، بنابراین مهم است که از خود بپرسید که آیا اصلاً به سرعت 5G نیاز دارید و آیا آنها در محل زندگی شما در دسترس هستند یا خیر. اگر قصد دارید گوشی خود را حداقل برای چند سال نگه دارید، می توانید با خیال راحت انتظار داشته باشید که در آن زمان 5G بیشتر از حد معمول شود. اگر الان در این مورد هستید، ممکن است نه ماه دیگر احساس متفاوتی داشته باشید و ممکن است پشیمان شوید که زودتر این کار را انجام نداده اید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا