آموزشی

5 نکته برای یافتن انگیزه در کار

1. کارهای خود را ضبط کنید

اگر شما از اینکه در بشقاب غذایتان چه چیزی وجود دارد اطلاع نداشته باشید، داشتن انگیزه کاری دشوار خواهد بود. و پیگیر بودن این موارد در ذهن شما کافی نخواهد بود. و بهترین راه برای شلوغ بودن زندگی شما این است که تمام وظیفه های خود را در قالب یک فهرست تهیه کنید. این روش کلیدی از روش انجام دادن کارها (GTD) ، دیوید آلن است. در این روش همه موارد در مورد ذخیره سازی کار شما در یک ابزار خارجی می باشد. با استفاده از این روش شما انرژی کمتری را صرف فکر کردن در مورد نحوه انجام کارها میکنید و باعث میشود زمان زیادی را برای انجام کارهایتان داشته باشید. برای اینکه بتوانید از این روش استفاده کنید ، در این مقاله نحوه تسلط شما بر انجام کارها در پنج مرحله مورد بررسی قرار گرفته شده است.

2. چندوظیفه ای را حذف کنید

متأسفانه، انسان ها نمی توانند چند کار را انجام دهند. وقتی فکر می‌کنیم چندوظیفه‌ای انجام می‌دهیم، در واقع بین دو چیز با سرعت برق جابه‌جا می‌شویم. این مقدار تغییر کار ذهنی هزینه دارد: افزایش خستگی، کاهش بهره وری و قطع تمرکز.

بسیاری از ما وقتی بی انگیزه هستیم چند کار را انجام می دهیم، زیرا به نظر می رسد که کارهای زیادی انجام می دهیم – حتی اگر آن کار چندان معنی دار نباشد. در عوض، هر بار روی یک چیز تمرکز کنید.

3. تعلل را متوقف کنید

همه ما قبلاً کارها را به تعویق انداخته‌ایم – اما به تعویق انداختن کار نشانه تنبلی نیست. درست مانند انگیزه، به تعویق انداختن کار از فقدان وضوح در کار ناشی می شود. چند راه برای مبارزه با اهمال کاری و احیای انگیزه وجود دارد:

کار را به تکه های کوچکتر تقسیم کنید. به تعویق انداختن نوعی تناقض زمانی است که در آن وظایف فوری به ظاهر رضایت بیشتری نسبت به اهداف بلندمدت دارند. کار را به وظایف فردی تقسیم کنید تا در مراحل کوچک به سرعت انجام دهید. به این ترتیب، شما همچنان هر بار که کاری را تکمیل می‌کنید، آن احساس خوب را به دست می‌آورید – در حالی که همزمان برای ابتکار عمل بزرگ‌تر خود کار می‌کنید.

اولویت های خود را روشن کنید. گاهی اوقات ما فاقد انگیزه هستیم و شروع به تعلل می کنیم زیرا کارهای زیادی برای انجام دادن داریم و مطمئن نیستیم از کجا شروع کنیم. وقتی به وضوح اولویت های خود را درک کردید، می توانید مهم ترین کار را انجام دهید و روی تکمیل کار با بیشترین تأثیرگذاری تمرکز کنید.

ضرب الاجل های مشخصی را تعیین کنید. قانون پارکینسون بیان می کند که کار برای پر کردن زمان تعیین شده گسترش می یابد. بدون ضرب‌الاجل‌های مشخص، انگیزه کمتری دارید و احتمال به تعویق انداختن کارها بیشتر است، زیرا هنوز موعد مقرر نیست. اطمینان حاصل کنید که ضرب الاجل های شما برای کاهش این تمایل و مبارزه با قانون پارکینسون دقیق است.

4. وضعیت جریان را در آغوش بگیرید

اغلب با انگیزه ترکیب می شود، وضعیت جریان زمانی است که کار آنقدر بی دردسر است که به نظر می رسد زمان از دست می رود. این سطح از بی زحمتی به همین دلیل است که مردم وقتی به انگیزه فکر می کنند به یک وضعیت جریان فکر می کنند ، اگر کارها بدون زحمت هستند، نیازی به انگیزه دادن به خودتان برای شروع ندارید.

اما مانند انگیزه، وضعیت جریان شروع یک پروژه را آسان‌تر نمی‌کند فقط وقتی از قبل شروع کرده‌اید ادامه کار را آسان‌تر می‌کند. این بدان معنا نیست که وقفه نمی تواند شما را از حالت جریان خارج کند.

اعلان‌ها را خاموش کنید و از ویژگی‌هایی مانند «مزاحم نشوید» استفاده کنید تا مطمئن شوید که روی کارهایتان متمرکز می‌شوید. مشخص کنید که کدام ارتباطات باید زنده باشد ، به این معنی که باید در زمان واقعی در مقابل غیر همگام پاسخ دهید. ارتباطات ناهمزمان برای وضعیت جریان عالی است زیرا می‌توانید پس از خروج از جریان پاسخ دهید و در عین حال به سرعت به تیم خود بازگردید.

نقل قول: “تعهد فردی به یک تلاش گروهی ، این چیزی است که باعث می شود یک تیم کار کند، یک شرکت کار کند، یک جامعه کار کند، یک تمدن کار کند.”  وینس لومباردی، مربی فوتبال آمریکایی و مدیر اجرایی در لیگ ملی فوتبال.

5. مدیریت زمان را امتحان کنید

آسان شدن اولوبت بندی کارها توسط مدیریت زمان امکان پذیراست و این روش، انجام دادن کارها در زمان مناسب را بریا شما تضمین می کند. این روش علاوه بر اینکه میتواند حواس پرتی را در شما کاهش دهد، استراتژی های مدیریت زمان « در منطقه » را نیز آسان می کند. اگر تا به حال روش مدیریت زمان را استفاده نکرده اید پیشنهاد ما این است که یکی از تکنیک های زیر را حتما امتحان کنید:

انسداد زمان : یکی از تکنیک های مدیریت زمان است که در این روش میتوانید هر زمان از قسمت های روز خود را برنامه ریز کنید. شما میتوانید کارهای خود را در تقویم قرار دهید، و کارهای مشابه را در بلوک های زمانی متمرکز با یکدیگر گروه بندی کنید و از این موضوع مطئمن باشید که در طول روز میتوانید به راحتی به کارهای خود پایبند باشید.

اصل پارتو: اصل پارتو که به قانون 80/20 نیز معروف است، بیان می کند که 80 درصد نتایج از 20 درصد اقدامات به دست می آید. این تکنیک مدیریت زمان به شما کمک می‌کند تا مهم‌ترین کارهایی را که باید انجام دهید شناسایی کنید، بنابراین از هر روز بیشترین بهره را خواهید برد.

تکنیک پومودورو: تکنیک پومودورو یک استراتژی مدیریت زمان است که کار شما را با وقفه های پنج دقیقه ای به بلوک های کاری 25 دقیقه ای تقسیم می کند. افزایش‌های کوتاه باعث افزایش تمرکز و بهره‌وری می‌شوند و در عین حال زمان استراحتی را برای استراحت بین دوی سرعت به شما می‌دهند.

تایم باکس: تایم باکس هدفی است برای اتمام یک کار خاص در مدت زمان مشخص. وظایف تایم باکس تضمین می کند که گسترش نمی یابند و از به تعویق انداختن آن جلوگیری می کنند.

مواردی که باعث بی انگیزه شدن شما میشود

  • داشتن توقعات عجیب
  • ندانستن اینکه دقیقا به چه چیزهایی علاقه مند هستید
  • انتخاب های نادرست و غلط
  • درمقابل حرف های نا امید کننده تحت تاثیر قرار میگیرید
  • نمیدانید چگونه میتوانید از زمان خود استفاده درست داشته باشید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا