زبان خارجی

چگونه به تنهایی زبان بیاموزیم

آیا در این فکر هستید که چگونه خودتان زبان یاد بگیرید؟ یا پیدا کردن بهترین راه برای یادگیری زبان؟

سپس شما به جای مناسب آمده اید.

جدول محتویات

  • داستان من از یادگیری اسپانیایی در شیلی، آمریکای جنوبی
  • چرا باید زبان خارجی یاد بگیرید
  • یادگیری زبان چیست؟ آیا یادگیری یک زبان جدید سخت است؟
  • 24 بهترین توصیه من برای یادگیری زبان توسط خودتان
  • پی دی اف دانلود کنید
  • بیشتر خواندن

ابتدا، اجازه دهید داستان خود را از یادگیری اسپانیایی در شیلی به شما بگویم تا بدانید که می توانید به تنهایی یک زبان را یاد بگیرید.

قبل از سفر به شیلی، نمی‌توانستم اسپانیایی صحبت کنم و متعجب بودم که چگونه می‌خواهم در قاره‌ای که عمدتاً اسپانیایی است زنده بمانم. من تصور می کردم که آمریکایی های لاتین زندگی من را با صحبت کردن با من به زبان انگلیسی آسان می کنند.

اما نه لاتین تبارها و نه خارجی های مقیم شیلی انگلیسی صحبت نمی کردند، حداقل نه آنقدر که من انتظار داشتم. آنجا بود که فهمیدم باید اسپانیایی یاد بگیرم. واقعیت به شدت به من ضربه زد و من برای زنده ماندن دعا کردم.

یادگیری اسپانیایی در شیلی، کشوری که به زبان اسپانیایی بد بدنام است، آسان نبود. از صبح تا شب تلاش کردم تا در شیلی راه بیفتم. نمی‌توانستم صحبت‌های روی میز ناهارخوری را درک کنم و مشتاق شرکت کردن بودم. دلم برای جوک های عجیب تنگ شده بود. دلم میخواست گریه کنم

کلمات روی گوشم افتاد اما مغزم نمی توانست آنها را درک کند.

به جای ترحم برای خودم، تصمیم گرفتم به اندازه کافی اسپانیایی یاد بگیرم تا اطرافیانم را بفهمم و پاسخ بدهم. پس این کاری است که من انجام دادم. از صحبت کردن نادرست به زبان اسپانیایی تا تمرین گرامر اسپانیایی با کتاب‌های کار، همه راه‌ها را برای یادگیری زبان امتحان کردم.

چند هفته به جلو شروع کردم به صحبت کردن به زبان اسپانیایی. من هنوز در شیلی یک خارجی بودم، اما با درک بیشتر اسپانیایی، بخشی از خانواده میزبان شیلیایی شدم. از خواب بیدار شدیم، با بوسیدن هر دو گونه با هم احوالپرسی کردیم، نان تست با آووکادو و قهوه نسکافه خوردیم و در شام یا عصر یکبار در مورد زندگی صحبت کردیم.

من اکنون خانه دومی داشتم فقط به این دلیل که می توانستم به زبان اسپانیایی صحبت کنم.

حالا وقتی می دانید که می توانید به خودتان زبان یاد بدهید، اجازه دهید به سوال بعدی برسیم.

چرا باید یک زبان خارجی یاد بگیریم؟

آیا می خواهید به خارج از کشور سفر کنید یا تحصیل کنید؟ یا شاید بخواهید در کشور دیگری کار کنید یا داوطلب شوید؟

زبان مغز و قلب هر جامعه ای است. اگر می‌خواهید بخشی از فرهنگ دیگری شوید و با مردم آن سوی دنیا هماهنگ شوید، باید به زبان آنها صحبت کنید، در غیر این صورت زندگی آنها را نمی‌فهمید و همیشه یک خارجی خواهید ماند.

برای زنده ماندن یا احساس اینکه در هر مکانی هستید، وقت خود را صرف یادگیری یک زبان خارجی کنید. زبان جدید همچنین به رشد شخصی کمک می کند زیرا فرهنگ جدید و وسایل ارتباطی جدید ما را باز می کند.

اگر انگیزه مناسبی داشته باشید، می توانید به تنهایی زبان یاد بگیرید.

یادگیری زبان چیست؟ آیا یادگیری یک زبان جدید سخت است؟

زبان فقط کلمات و دستور زبان آن نیست. زبان شامل زبان عامیانه، گویش های محلی، سرعت و ریتم گفتاری، اختصارات و اصطلاحاتی است که مردم استفاده می کنند. درک همه این ابعاد یک زبان علاوه بر یادگیری واژگان آن و گفتن کلمات درست، همان چیزی است که یادگیری یک زبان به آن معناست.

اما اکنون می توانید تصور کنید که یادگیری زبان به تنهایی می تواند سخت باشد.

آموزش اسپانیایی به خودم کار چالش برانگیزی بود. من هر روز اسپانیایی می خواندم و با مردم محلی صحبت می کردم تا بتوانم به زبان محاوره صحبت کنم.

وقتی مردم بعد از چند ماه از اقامتم در آمریکای لاتین صحبت‌های من را به زبان اسپانیایی شنیدند، فکر کردند که من سال‌هاست صحبت می‌کنم و باور نمی‌کردند که قبل از سفر به این قاره اسپانیایی صحبت نمی‌کنم. از تماشای بی‌پرده صورت دوستان شیلیایی‌ام گرفته تا خندیدن همان دوستان و دویدن پشت سرم در حالی که پاهایشان را به زبان اسپانیایی می‌کشیدم، یک سفر یادگیری زبان باورنکردنی را پشت سر گذاشتم.

در این راهنمای «چگونه یک زبان خارجی را به تنهایی یاد بگیریم»، تمام بهترین راه‌های یادگیری یک زبان جدید را که از تجربه شخصی خود در تسلط بر اسپانیایی در چند هفته جمع‌آوری کرده‌ام، فهرست می‌کنم. قول می‌دهم نکات یادگیری زبان من به شما کمک کند، اما برای یادگیری زبان به انگیزه نیاز دارید زیرا این کار آسانی نیست.

اینترنت دارای انبوهی از برنامه ها و آموزش های یادگیری زبان است. Memrise یکی از برنامه های مورد علاقه من برای یادگیری و بازی با یک زبان جدید است. صرف نظر از اینکه کدام یک را انتخاب می کنید، از این راه ها برای یادگیری یک زبان خارجی استفاده کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا