زبان خارجی

بهترین راه برای یادگیری زبان: 6 نکته برتر

یادگیری یک زبان جدید ممکن است گاهی اوقات دشوار، ناخوشایند و حتی ناامید کننده باشد، اما لزومی ندارد. و آیا یافتن کارآمدترین راه برای یادگیری یک زبان جدید است؟ که خیلی بعید به نظر می رسد. یادگیری برخی از زبان ها نسبت به سایرین چالش برانگیزتر است و مطالعات، نظریه ها و روش های یادگیری متنوعی در دسترس است. علی‌رغم چالش‌ها، چندزبانگی به سرعت در سراسر جهان محبوبیت پیدا می‌کند و دوزبانگی در نتیجه این روند به رزومه‌ای پرطرفدار تبدیل می‌شود.

با این حال، به نظر می رسد یادگیری یک زبان، به خصوص زمانی که از صفر شروع می شود، همه چیز ساده است: برای موفقیت باید یک سبک دستوری جدید را یاد بگیرید، عبارات واژگانی را به خاطر بسپارید، و سخنرانی عمومی را تمرین کنید.

از سوی دیگر، یادگیری یک زبان جدید نیازی به تلاشی وقت گیر یا ناخوشایند ندارد. اگرچه هیچ چیز نمی تواند جایگزین زمان و کار لازم شود، اما یادگیری سریع یک زبان خارجی جدید در صورتی امکان پذیر است که از رویکرد صحیح استفاده کنید و از جان و دل خود برای آن صرف کنید.

زبان شناسان و دیگرانی که علم زبان را مطالعه می کنند، دهه ها را صرف مطالعه نحوه یادگیری افراد برای صحبت به زبان های مختلف کرده اند. و، اگرچه آنها هنوز همه پاسخ ها را ندارند، آنها چیزهای زیادی در مورد اینکه چه چیزی در طول مسیر کار می کند و چه چیزی مفید نیست، یاد گرفته اند.

شاید باور داشته باشید که یادگیری یک زبان خارجی یک کار غیر ممکن است. با این حال، کارشناسان زبان می‌گویند که مهارت‌های ارتباطی اولیه را می‌توان در عرض چند هفته به دست آورد و اصول یک زبان خارجی ممکن است طی چند ماه تسلط یابد. در حالی که ممکن است نتوانید به سرعت به سطح تسلط لازم برای خواندن آثار بزرگ ادبیات خارجی دست یابید، می‌توانید به عبارات خاص و اصطلاحات تخصصی فنی تسلط داشته باشید که چه برای یک سرویس دیپلماتیک یا یک سازمان بزرگ چند ملیتی کار کنید، ارزشمند خواهند بود.

عناصر زیادی در یادگیری یک زبان جدید که زمان و تمرین است نقش دارند. با این حال، تلاشی که انجام می‌دهید در نهایت نتیجه خواهد داد: طبق این مطالعه، بین چندزبانگی و بهره هوشی و همچنین توانایی‌های عالی‌تر برای حل مسئله همبستگی وجود دارد.

6 نکته برتر برای یادگیری زبان ها هستند

دانلود یک برنامه چت، اولین نکته ما برای یادگیری زبان.

طبق گفته همه ما، برنامه‌های آموزش آنلاین سنتی موفق‌ترین جایگزین برای زبان‌آموزان مبتدی است که مایل به مطالعه و تمرین واژگان اساسی و دستور زبان هستند. زبان هایی مانند کره ای، ژاپنی، چینی، اسپانیایی، فرانسوی و غیره در دسترس هستند. این برنامه دارای یک عملکرد فلش کارت داخلی است و معلمان زبان برنامه درسی را ایجاد می کنند. ایده خوبی است که حداقل یک برنامه داشته باشید که ساختار زبان را به شما آموزش دهد و برنامه ای که دوست دارید برای لغات استفاده کنید. پس از آن، می‌توانید یکی را انتخاب کنید که به شما امکان می‌دهد به روشی که بهترین کار را برای شما دارد تمرین کنید.

یک شریک یادگیری پیدا کنید.

دوستی با افرادی که قبلاً به این زبان صحبت می‌کنند این مزیت را دارد که شما را قادر می‌سازد بدون احساس خودآگاهی یا عجله تمرین کنید. برای تشکر از شریک زبان خود برای وقت گذاشتن، ممکن است پیشنهاد دهید یک ساعت تمرین در زبانی که می خواهید به مدت یک ساعت یاد بگیرید، البته در ازای آن به زبان انگلیسی صحبت کنید. از طرف دیگر، می توانید به شریک زبان خود برای وقتش پول پرداخت کنید.

به کافی شاپ های صرافی بروید.

اگر شهر شما دارای جامعه ای از مردم است که به زبانی که می خواهید یاد بگیرید صحبت می کنند، شرکت در فعالیت ها را شروع کنید. می توانید در یک کافی شاپ صرافی دوستانی پیدا کنید و یک یا دو درس یاد بگیرید. دوستی یکی از مؤثرترین راه‌ها برای یادگیری زبان خارجی و کارآمدترین راه برای جذب عامیانه، لهجه‌ها و آداب است. با دوستان خود در کافه‌ها، بارها و رستوران‌های محلی صحبت کنید تا چارچوب زبانی را که می‌خواهید بدانید تنظیم کنید.

فرهنگ را بشناسید.

برای درک یک زبان به چیزی بیش از خواندن کلمات در صفحه نیاز دارد. درک فرهنگ و تاریخچه این عبارات بسیار مهم است. درک تاریخ یک کشور یا فرهنگ، وقایع جاری، باورهای مذهبی، و اعمال مرسوم ممکن است به شما کمک کند تا بدانید که مردم چه می‌گویند و چه می‌کنند. طبق مطالعات، کودکان زمانی که فرهنگ و زمینه مطالبی را که می خوانند درک کنند، خواندن به زبان دوم را بهتر یاد می گیرند. اگر نیاز به خواندن و تماشای فیلم به زبان شما دارد، آن را به عنوان اتلاف وقت بپذیرید. این برای شما بسیار سودمند خواهد بود و حتی ممکن است شما را از اشتباهات شرم آور و شاید توهین آمیز نجات دهد.

تماشای سریال و فیلم، یکی از نکات ضروری یادگیری زبان است.

برای کسانی که می‌خواهند از یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری زبان در خانه‌شان استفاده کنند، یک فیلم خارجی به زبان دیگری بزارند – اگر می‌توانید بدون زیرنویس! این نه تنها یکی از مؤثرترین راه‌ها برای یادگیری یک زبان خارجی است، بلکه به شما امکان می‌دهد تا درک بهتری از فرهنگ آن زبان داشته باشید. اگر زبان کافی برای خاموش کردن زیرنویس ها را نمی دانید، فهرستی از عبارات واژگان جدیدی که می شنوید و معنی آن ها را در نظر بگیرید. بعد از آن به آنها نگاه کنید. بر کسی پوشیده نیست که جستجوی کلمات بسیار سرگرم کننده است. به عنوان یک نکته جانبی، اگر آماده هستید و می خواهید توانایی های زبان خود را “سطح” کنید، به سینما بروید و یک فیلم خارجی را در یک محیط عمومی ببینید.

خواندن کتاب ها.

برای تقویت ظرفیت خود برای ایجاد انتظارات در مورد جفت کلمات، باید مغز خود را با سطل های مواد طبیعی تغذیه کنیم. در نتیجه، ممکن است یک تصویر ذهنی از نوع کلماتی که اغلب با هم ظاهر می شوند ایجاد کنیم. خواندن یک راه فوق العاده برای انجام این کار است. همچنین شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد خواندن به شما کمک می کند دایره لغات خود را گسترش دهید. فقط از موادی استفاده کنید که برای سطح تخصص شما مناسب است. اگر کسری از اصطلاحات ناآشنا بیش از حد بزرگ باشد، ممکن است فهمیدن معنای آنها از متن چالش برانگیز باشد. همچنین ناخوشایند است که هر دو دقیقه یک عبارت را جستجو کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا