جنسی و زناشویی

دلایلی برای خیانت مردان – جمع بندی تخصصی

واقعاً بی انصافی خواهد بود که فقط مردان را خیانتکار بدانیم. فقط مردان نیستند، بلکه هر انسانی میل شدیدی برای ارضای خود دارد.اما اگر این نیاز به ارضای خود بیش از عشق و صمیمیت فرد از یک رابطه باشد، می تواند منجر به خیانت شود.آمار تایید می کند که مردان بیشتر از زنان خیانت می کنند، اما فاش نمی شود که همه مردان خیانت می کنند.

1. مردها دلتنگ تحسین شدن و خواسته شدن هستند

یکی از دلایلی که باعث خیانت در مردان می شود این موضوع است که ممکن است آنها در رابطه ی طولانی مدتشان از نظر احساسی ارضا نشوند. بعد از گذشت حدود 6 الی 18 ماه از شروع زندگی و روبرو شدن با چالش ها و واقعیت های زندگی اینکه باعث شود آنها احساس ناامنی کنند و اعتماد به نفس آنها از بین رود، زیاد دور از انتظار نخواهد بود. همه ی افراد و نه تنها مردان ازاین مرحله میگذرند.این موضوع که دل بستگی در ابتدا وجود نداشته باشد باعث کاهش اعتماد به نفس و حس نا امنی و به وجود آمدن شک و تردید ها در افراد میشود. در این زمان ممکن است یک غریبه از راه برسد و این احساسات را فعال کند.

کاترین مازا، روان درمانگر می گوید:

وسوسه در نوسان می‌تواند به شدت ضربه بزند، به‌ویژه زمانی که شخص به طور منظم توسط شریک زندگی‌اش بالا نمی‌آید.

2. مردان زمانی که احساس می کنند به رسمیت شناخته نشده اند، خیانت می کنند

“هیچ دلیل واحدی وجود ندارد که مردان خیانت می کنند، اما یک موضوع مشترک مربوط به احساس عدم قدردانی و عدم توجه کافی در رابطه است.

بسیاری از مردم احساس می‌کنند که بیشتر کار را در رابطه انجام می‌دهند و کار دیده نمی‌شود یا پاداشی دریافت نمی‌شود.

وقتی احساس می‌کنیم که تمام تلاش‌هایمان ناشناخته می‌ماند، و نمی‌دانیم چگونه عشق و تحسینی را که نیاز داریم به خودمان بدهیم، به بیرون نگاه می‌کنیم.

یک معشوق جدید تمایل دارد که او را می پرستد و روی همه بهترین ویژگی های ما تمرکز می کند، و این تاییدیه ای را که ما از آن ناامید هستیم به دست می دهد – تاییدی که هم از طرف شریک زندگی ما و هم از طرف خودمان کم است. ویکی بوتنیک مشاور و روان درمانگر

3. شرایط متفاوتی که مردان در آن خیانت می کنند

پاسخ ساده ای برای سوال چرا مردان خیانت می کنند وجود ندارد. زیرا مردان در شرایط مختلف و دلایل خاص خود دارد.

همچنین، مطمئناً بین مردی که درگیر امور متعدد، اعتیاد به پورن، امور سایبری یا همخوابگی با روسپی‌ها می‌شود و مردی که عاشق همکارش می‌شود، تفاوت‌هایی وجود دارد.

مری کی کوچارو زوج درمانگر می گوید:

دلایل اعتیاد به جنسی در تروما نهفته است، در حالی که مردانی که در مجردی دارای راوبط متعدد هستند همیشه به کمبود چیزی در روابط خود اشاره می کنند.

مردان که روابط بلند مدت دارند گاهی اوقات رابطه جنسی پر شور را از دست می دهند و اغلب از این شکایت می کنند که توسط همسر خود دیده نمی شوند. آن ها می گویند همسرشان از آنها قدردانی نمی کند یا مشغول کار خانه، تربیت فرزندان و یا شغل هستند و به آن ها توجه نمی کنند.

در خانه، مردان گزارش می دهند که اغلب احساس می کنند مورد بی توجهی قرار گرفته اند. در آن حالت تنهایی، آنها مستعد توجه و ستایش شخص جدید می شوند.

در این صورت ممکن است در محل کار یا هرجای دیگر، به آن ها توجه شود و آن ها احساس شایستگی و قدرت کنند. اغلب مردان با زنانی که این موضوع را درک می کنند وارد رابطه می شوند.

4. مردان به دنبال تازگی هستند

مطالعاتی که اخیرا انجام شده است بیانگر این موضوع است که میران خیانت در مردان و زنان تقریبا به یک اندازه است. دلایل رایج خیانت در مردان این است که آنها افرادی تنوع طلب هستند و همیشه به دنبال تازگی میگردند. فردی به نام جرالد شونوولف روانکاو در این باره گفته است : دلیل اصلی خیانت در زنان وجود ناامیدی در روابط آنهاست. حال که با دلیل های مختلف خیانت در مردان آشنا شدید، باید تلاش های صادقانه ای را برای مراقبت از جنبه های حیاتی برای نجات ازدواج خود انجام دهید.البته اگر این کار عمداً توسط شوهرتان برای خلاص شدن از شر شما یا آسیب رساندن به شما انجام شود، نمی توانید کاری انجام دهید.

اما در موارد دیگر، زمانی که می دانید شوهرتان فرد بزرگی است، سعی کنید پیوند، دوستی و عشق عمیق تری را در خود پرورش دهید. هیچ مردی نمی خواهد رابطه ای را که همه اینها و بیشتر به او ارائه می دهد خراب کند.

این توصیه‌های مفید به زنان کمک می‌کند تا دلایل خیانت مردان را شناسایی کنند و شاید به آنها بینشی در مورد نحوه تفکر مردان و آنچه می‌توانند برای جلوگیری از خیانت آن‌ها انجام دهند، می‌دهد.

در هر صورت تمام این ها دلیل ها موجهی برای خیانت مرد نمی شود. اگر بیشتر توجه کنید می بینید که در تمام شرایط اغلب مکشلات از طرف خود فرد هست و تمام این دلایل بهانه ای برای مقصر جلوه دادن شریک زندگیشان است. اگر فردی بعد از ازواج و وارد شدن به چارچوب آن نمی تواند به ازدواج خود تعهد داشته باشد بهتر است از یک مشاور ازدواج کمک بگیرد و در دیگر مواردی که صمیمت یا عشقی نسبت به همسر خود حس نمی کند بهتر است به جای خیانت و ایجاد حس نا امنی و عدم اعتماد در دیگران از همسر خود طلاق بگیرد.

دلایل اصلی خیانت در مردان

1-نرسیدن به بلوغ فکری در مردان

2-عدم رضایت از خود

3-عدم حضور در اجتماع و نداشتن روابط اجتماعی

4-آسیب های دوران کودکی

5-کم توجه بودن زن ها به رابطه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا