سلامتی

7 نکته برای زندگی شادتر و طولانی تر

1.یک برنامه روزانه بسازید و به آن پایبند باشید

وقتی از کارهای روزمره خود خارج می شویم، تمایل داریم به چند دست انداز در جاده برخورد کنیم. فرقی نمی‌کند با چالش‌های غذایی، جسمی یا ذهنی روبرو شوید، داشتن یک برنامه روتین می‌تواند به حداقل رساندن تلاش برای حفظ عاقل و سلامت خود کمک کند. “من همیشه به مردم می گویم، مهم نیست در زندگی شما چه می گذرد، مهم است که به یک روتین پایبند باشید. هر روز در ساعت معینی بخوابید و بیدار شوید، لباس بپوشید و از خانه بیرون بروید. به خودتان برنامه بدهید. گلدمن می گوید یا برنامه زمانی.

2. حداقل یک بار در روز خانه را ترک کنید

اگر جایی با چهار فصل زندگی می کنید، می دانیم که حداقل یک ربع از سال سرد و دلگیر است. اما وقتی نوبت به سلامتی شما می رسد، هیچ بهانه ای وجود ندارد. در ماه‌های زمستان، مردم شروع به انزوا می‌کنند، و این یک اثر موجی دارد. در اطراف بلوک قدم بزنید یا به کافی شاپ محلی خود بروید، انجام کاری برای هوای تازه بسیار مهم است. افکار، رفتارها و احساسات ما همه به هم مرتبط هستند. با تغییر یکی از این موارد، بقیه موارد به دنبال خواهد داشت. به طور کلی، این واقعاً واقعاً گلدمن می گوید: به افراد کمک می کند تا با افسردگی یا اختلال عاطفی فصلی مبارزه کنند.

تناسب فعالیت در روز ممکن است دست نیافتنی به نظر برسد، اما فعال کردن مزایای سلامتی حرکت زیاد نیازی ندارد. دکتر نیکا گلدبرگ می گوید: “مردم باور ندارند که یک پیاده روی با سرعت متوسط ​​به مدت 30 دقیقه در روز می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد، [اما می تواند]. در عوض، آنها فکر می کنند که باید ورزش شدیدتری انجام دهید.” MD، و دانشیار بالینی، گروه پزشکی در NYU.

3. بدانید چه زمانی از متخصص کمک بخواهید

گلدمن می‌گوید: «من فکر می‌کنم مردم تا زمانی که شروع به درمان نکنند متوجه فایده بودن در درمان نمی‌شوند. “معمولاً، یک مشکل بزرگ زندگی یا یک عامل استرس زا وجود دارد که آنها را در خانه می برد. هنگامی که آنجا هستند، به فایده آن پی می برند. زمانی که من به مردم می گویم به دنبال درمان باشند، زمانی است که افراد متوجه می شوند که علائم آنها بر آنها تأثیر می گذارد. عملکرد روزانه، یا اگر مسائل برای فرد دردسر ساز است. اگر به نظر می رسد که همه چیز به طور کلی خوب پیش می رود و شبکه حمایتی خوبی دارید، احتمالاً نیازی به کمک حرفه ای ندارید.”

4. خود را در مورد سلامت روان آموزش دهید

فیدهای خبری ما معمولاً مملو از یافته‌های تغذیه‌ای و نکات تمرینی هستند، اما برای اینکه درک دقیق‌تری از شیوه‌های سالم داشته باشید، باید در مورد همه زمینه‌های سلامتی آگاه باشید. با آموزش خود در مورد سلامت روان، می‌توانید خود را مجهز کنید. با ابزارهای بهتر و بینش بهتری نسبت به وضعیت شخصی خود، که می تواند با افزایش سن، رشد شخصی و سلامت بیشتری را تشویق کند. وب سایت انجمن روانشناسی آمریکا و Psychology Today هر دو منابع عالی هستند.”

5. با تایمر مسواک بزنید

بیشترین توجهی که احتمالاً به دندان های خود می کنید، 30 ثانیه دو بار در روز است. با این حال، شما با توجه بیشتر به chompers خود سود فوق العاده ای خواهید برد. یکی از بزرگترین اشتباهات بهداشت دهان و دندان این است که مردم آن را فراموش می کنند. تمیز نگه داشتن دندان ها و حذف پلاک ها و باکتری ها با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه بسیار مهم است. انجمن دندانپزشکی آمریکا مسواک زدن را دو بار در روز به مدت دو دقیقه توصیه می کند. دقیقه زیاد به نظر نمی رسد، اما اکثر مردم زمان زیادی را صرف مسواک زدن نمی کنند. سعی کنید در حین مسواک زدن خود را روی یک تایمر قرار دهید. اگر قبلاً این کار را انجام نمی دهید، دهان شما را بسیار سالم تر می کند.” ادموند هیولت، مشاور مصرف کننده انجمن دندانپزشکی آمریکا و استاد دانشکده دندانپزشکی UCLA می گوید.

6. روی یک مسواک برقی سرمایه گذاری کنید

اگر هنگام مسواک زدن دستی از تایمر استفاده نمی کنید، گزینه های دیگری دارید. “استفاده از مسواک برقی ارزش دارد زیرا روی یک تایمر قرار دارد. اکثر دستگاه ها هر 30 ثانیه یکبار با لرزش به شما می گویند که به قسمت دیگری از دهان بروید تا تمام پایه های خود را بپوشانید. به دلیل نحوه حرکت و حرکت آنها و هیولت می‌گوید، آنها می‌توانند به شما کمک کنند تا در مکان‌های سخت‌تر، مانند پشت دهان، کار بهتری انجام دهید.

7.روزی یکبار نخ دندان بکشید

در حالی که مسواک برقی به طور جدی بازی سلامت دهان و دندان شما را تقویت می کند، این یک راه حل تمام عیار نیست. نخ دندان کشیدن به اندازه مسواک زدن مهم است و شما باید آن را یک بار در روز انجام دهید. نخ دندان به برداشتن پلاک بین دندان‌هایی که مسواک به آن دسترسی ندارد کمک می‌کند. فقدان آن نواحی می‌تواند شما را در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های لثه و حفره قرار دهد. هیولت می گوید.

خونریزی لثه هم شما را منصرف نمی کند. به گفته هیولت، خونریزی لثه نشانه این است که شما باید بیشتر از نخ دندان استفاده کنید. هنگامی که آن را به یک عادت تبدیل کردید، خونریزی کاهش می یابد – حتی در عرض چند روز.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا